دریافت(بررسی علل بی انضباطی دانش آموزان پسر در مقطع راهنمایی شهرستان مشهد ناحیه 7 مدارس راهنمایی دارالعلم و حضرت بقیه الله)

تحقیق علل بی انضباطی دانش آموزان پسر در مقطع راهنمایی شهرستان مشهد ناحیه 7 مدارس راهنمایی داالعلم وحضرت بقیه الله نوجوانان دلی پاك و روحی پرشور دارند . آنان در حساسترین و بحرانی ترین دوران زندگی خود به سر می برند و نیازمند هدایت ، حمایت و همدلی اند. ...
دریافت(بررسی علل بی انضباطی دانش آموزان پسر در مقطع راهنمایی شهرستان مشهد ناحیه 7 مدارس راهنمایی دارالعلم و حضرت بقیه الله)|41016711|efj2016947|بررسی علل بی انضباطی دانش آموزان پسر در مقطع راهنمایی شهرستان مشهد ناحیه 7 مدارس راهنمایی دارالعلم و حضرت بقیه الله
این فایل درباره ی بررسی علل بی انضباطی دانش آموزان پسر در مقطع راهنمایی شهرستان مشهد ناحیه 7 مدارس راهنمایی دارالعلم و حضرت بقیه الله می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

تحقیق علل بی انضباطی دانش آموزان پسر در مقطع راهنمایی شهرستان مشهد ناحیه 7 مدارس راهنمایی داالعلم وحضرت بقیه الله

نوجوانان دلی پاك و روحی پرشور دارند . آنان در حساسترین و بحرانی ترین دوران زندگی خود به سر می برند و نیازمند هدایت ، حمایت و همدلی اند. نوجوان نهال نو رسیده ای است كه برای رشد و بالندگی به باغبانی ، دلسوز و روشن بین نیاز دارد تا او را از آفتها و حادثه ها در امان دارد.

بها دادن به نوجوانان و در تربیت و ارشاد آنان كوشیدن بی گمان یكی از نشانه های آشكار رشد فرهنگی یك جامعه است . بر خلاف گمان برخی مردم ، تربیت به طور كلی كاری بسیار دشوار است بویژه تربیت و هدایت نوجوانان دارای پیچیدگیها و نكته های ظریف بسیاری است . شاید گفتة حكیمانه ی كانت متفكر و فیلسوف نامی آلمانی ، حق مطلب را در این زمینه ادا كرده باشد آنجا كه می گوید : دو كار هست كه در دشواری ، هیچ كار دیگری به پای آن نمی رسد ، مملكت داری و تربیت.

تربیت انسان از این جهت كه او موجودی پیچیده و عظیم است كاری سخت و دشوار می باشد. پیچیدگیهای روحی انسان به حدی است كه نمی توان رفتار او را به سادگی تحت ضابطه ای مشخص در آورد و از آن آسوده خاطر شد. برتراند راسل ، فیلسوف انگلیسی كه خود در بارة تربیت كتابهایی نگاشته است اعتراف می كند كه گفتار من در این زمینه بهتر از كردارم بود. این ها همه نشان می دهد كه نباید تربیت را كاری سهل و آسان پنداشت كه نیاز به هیچ گونه آموزش و تخصصی ندارد.

فرزندان ما در دوران خود مرحله های مختلف را طی می كنند و در هر مرحله نیازهای تربیتی ویژه ای دارند . بدون آشنایی با این مراحل تربیتی و برخورداری از مهارتهای لازم چگونه می توانیم فرزندان خود را تربیت كنیم. شاید برخی از پدران و مادران گمان می كنند كه اگر شرایط مادی و امكانات تحصیلی را برای فرزندان خود فراهم آورند وظیفه ی خود را به خوبی انجام داده اند حال آنكه وظیفه ی پدر و مادر بسیار فراتر از این هاست.

خانواده كانون پذیرایی از نسل آینده است در این كانون نهال ارزشهای انسانی ـ كه بذر آن در لحظه ی آفرینش در ضمیر آدمیان پاشیده شده است ـ باید رشد و نمو كرده درخت انسانیت به بار نشیند از این رو هیچ یك از نهادهای اجتماعی نقشی را كه خانواده در ساختار فكری ، روحی و اخلاقی انسان دارد نمی توانند ایفا كنند .

نابسامانی های اجتماعی در بسیاری موارد ناشی از نابسامانی در خانواده هاست و سعادت یك اجتماع بستگی كامل به وجود خانواده های سالم و سعادتمند دارد . در خانواده است كه انسان از لحظه های آغازین زندگی با تربیتی كه از پدر و مادر دریافت می كند شكل می گیرد و ناآگاهانه به مسیری خاص سوق داده می شود.

اگر خانواده ها نقش خود را بدرستی ایفا نكنند نهادهای اجتماعی دیگر از قبیل مدرسه ، رسانه های گروه و غیره این خلاء را نمی توانند پر كنند.

دشواریها و پیچیدگیهای تربیت فرزند در دوره نوجوانی بیش از هر دوران دیگر است زیرا در این دوره نوجوان بطور ناگهانی با جهش فكری و عاطفی خود را از دوران كودكی جدا می كند. شخصیت كنونی نوجوان می طلبد كه خانواده در برخورد با او روشن بین ، شكیبا و هوشیار باشد و به سرعت دریابد كه او دیگر یك كودك نیست . از این رو بسیاری از خانواده ها در روابط خود با فرزندان نوجوان مشكلاتی دارند كه اگر از آگاهیهای لازم برخوردار نباشند شاید این مسئله عواقب ناخواسته ای به دنبال داشته باشد.

بسیاری از مشكلات اخلاقی و رفتاری نوجوانان ریشه در برخوردهای نامناسب پدران ، مادران و مربیان دارد . تجربه نشان می دهد در بیشتر موارد كه نوجوانان به خانواده ی آگاه و مربی شایسته دسترسی دارند از زندگی سالم و موفقی برخوردارند ، این نشان می دهد كه نوجوانان بخوبی تربیت پذیر هستند و اگر نابسامانی هایی در اخلاق و رفتار برخی از آنان مشاهده می شود ناشی از نبود تربیت صحیح است .
پیامبر اسلام (ص) می فرمایند : به شما در باره ی نوجوانان و جوانان سفارش می كنم زیرا آنان دارای قلبی رقیقتر و فضیلت پذیر تر می باشند.[1] و امام علی (ع) می فرمایند : دل نوجوان مانند زمین خالی از گیاه و درخت است كه هر بذری در آن افشانده شود می پذیرد و در خود می پرورد پس فرزند عزیزم من در آغاز جوانی ات به ادب و تربیت تو پرداختم قبل از آن كه دلت سخت گردد و از پذیرش چیزهای خوب
سرباز زند.[2]

از این جا می توان به نقش حساس و خطیری كه خانواده ها و مربیان در هدایت و تربیت نوجوانان دارند پی برد . اگر ما به وظیفه ی بزرگ خود نسبت به این سرمایه های بی نظیر جامعه به نحوی شایسته توجه نكنیم، باید برای رویارویی با عواقب تلخ غفلت خود آماده باشیم . در آموزشهای دینی ما نیز بر مسئولیت پدران و مادران در تربیت فرزند بسیار تأكید شده است و تصریح شده همچنانكه والدین را بر فرزندان حقوقی است فرزندان را نیز بر والدین خود حقوقی است كه از آنها در مورد این حقوق در پیشگاه الهی بازخواست خواهد شد . در روایات اسلامی آمده است : همچنانكه فرزند عاق پدر و مادر می شود پدر و مادر نیز برای سهل انگاری در انجام وظایف خویش عاق فرزند می شود. [3]

[1] ـ شباب قریش ص 1

[2] نهج البلاغه نامة 31

[3] ـ مستدرك الوسایل ، ابواب الاولاد باب 63


مطالب دیگر:
12-مقایسه تحلیل پاسخ زمین با استفاده از نرم افزارهای QUAKEW و ProShakeادبیات و مبانی نظری سيستم ارزشيابي عملكرد كاركنان13- ارزیابی مدلهای شبیه سازی حركت خودرو (Car Following) در نرم افزارهای VISSIM و AIMSUN14- بررسی دقت نرم افزار Kenlayer برای طراحی روسازی با استفاده از نتایج میدانی15-بررسی پارامتریك برخورد پرتابه بررفتار دینامیكی پانل بتنی الیافی درنرم افزار LS-DYNA16- شناسایی و اولویت بندی نقاط حادثه خیز در جاده های برون شهری و ارائه نرم افزار17-بهبود اثرات زیست محیطی با استفاده از كاهش مسیر حمل پسماندهای شهری بوسیله نرم افزار GIS18- نرم افزار زمانبندی حركت قطارها SIMARail مبتنی بر رویكرد بهینه سازی بر پایه ی شبیه سازی19- پرداخت دو پارامتر رفتار رانندگان در نرم افزار شبیه ساز ترافیكی AIMSUN مطالعه موردی محدوده ی حاشیه ی زاینده رود در شهر اصفهان20- معرفی نرم افزار ره نگار (موبایل مپینگ) جهت شناسایی مقاطع پرسانحه21- بررسی تردد عابرین پیاده در تقاطعهای چراغدار با استفاده از نرم افزار AIMSUN و كالیبره كردن عوامل تردد عابر در شبیه ساز بهمراه مطالعه موردی22- مكان یابی بهینه ایستگاه های BRT به كمك نرم افزار ARCGIS و تكنیك AHP و TOPSIS23-بهینه سازی و تحلیل تنش سازه كلكتورهای خورشیدی سهموی خطی نیروگاه یزد تحت بار زلزله با استفاده از نرم افزار ANSYS24- ارزیابی و تحلیل جداساز های لرزه ای EPS،LRB،HDRB،به كمك نرم افزارMATLAB25- توسعه و كاربرد نرم افزار تحلیل توزیع حرارت ناشی از هیدراسیون سیمان در ساخت لایه ای سدهای RCC26- بررسی اثر بارهای محوری مختلف عبوری از راههای کشور بر نتایج طراحی روسازی آسفالتی27- استفاده از نرم افزار Plaxis در بررسی روند تغییرات فشار آب منفذی در بدنه سدهای خاكی(مطالعه موردی سد خاكی دوستی)28-بررسی اشكال پایه پل بر الگوی جرﻳﺎن اطراف آن با استفاده از نرم افزار فلوئنت29-توسعه نرم افزار SIPDRO جهت طراحی سیفون معكوس و آبشار30- بررسی پدیده آبشستگی در پایاب دراپ قائم بلند و مقایسه مدل آزمایشگاهی با نتایج حاصل از نرم افزار FLOW-3D31- مقایسه نتایج طراحی روسازی های انعطاف پذیر و صلب فرودگاه ها توسط نرم افزارهای PCASE و LEDFAA32- مقایسه تحلیلی سه نرم افزار MODULUS6.0، ELMOD5.0 وEVERCALC5.0 در محاسبه معكوس ضرایب ارتجاعی لایه های روسازی33- شبیه سازی كیفی رودخانه بابلرود با استفاده از نرم افزار MIKE 1134-بررسی پارامترهای اثر گذار بر تعیین الگوی شوری در منطقه تحت تأثیر جزر و مد رودخانه ها با استفاده از MIKE11نرم افزار و تطبیق آن با مدل تحلیلی35- كاربرد نرم افزار NASIR در مدل‌سازی نیمه‌‌ سه‌بعدی جریان تحت تاثیرتغییرات وزش باد